Mar 22, 2012

桜を見上げよう Sakura Project


今日は銀座へ行ってきました。
ルミネ有楽町で目に飛び込んできたのが…。

I went to Ginza today.
At Lumine Yurakucho, I saw......

 

この大きな桜の枝々。
震災からの復興を祈って、
全国47都道府県から集められた桜をいっせいに咲かせたのだそうです。

白ともピンクともつかない上品な桜色。

this beautiful Sakura (cherry blossoms) flower arrangement.
These cherry blossoms are gathered from all 47 prefectures in Japan, wishing for the early recovery from the Great East Japan Earthquake.

I admire this delicate Sakura color.
Should I call it pink, or white?

 

静かに、そして力強く咲きそろっていました。

私も大勢の人と一緒に復興を願って桜を見上げました。

The flowers were blooming with quiet dignity.

 I looked up at the flowers and prayed for Tohoku.






にほんブログ村 英語ブログ 国際交流へ
にほんブログ村

No comments: