Nov 16, 2011

サイパンにて Vacation in Saipan

first posted September 4


サイパンに行ってきました。


I went to Saipan with my family.







ホテルはハイアット リージェンシー サイパン。

マイクロビーチやガラパンの街に近く便利でした。

We stayed at Hyatt Regency Saipan.
It was nice and convenient, close to Micro Beach and also downtown Garapan.




美しいマニャガハ島


Beautiful Managaha Island








でもサイパンは第二次世界大戦の悲惨な戦場でもありました。

プンタン・サバネタ(通称バンザイ・クリフ)は、追い詰められた1000人あまりの日本人市民が捕虜となるよりも死を選び、断崖から身を投じたところ。
切なくなりました。

Saipan became the cruel battlefield during WWⅡ. 
This is Puntan Sabaneta, where more than 1000 Japanese civilians chose to die, rather than to surrender and threw themselves from the cliffs into the ocean. 
I felt so sad.









これはダイバーたちに有名な洞窟グロット。

外洋と3箇所の横穴でつながっていて神秘的なブルーに光っていました。
ただ波がものすごくて私は岩場に行けませんでした。

This is Grotto, a very famous spot among divers.
It is a cave which has three underwater exits to outer sea. 
But the gushing water scared me, and I couldn't go to the rock.








ウミドリの楽園バードアイランド


Bird Island, home for many seabirds







素敵な旅でした。



We really had a great time.


No comments: